Alex Dreyfus: „Sportify“ Poker - Objevme schopnosti pokeru jako značky

Tento blog vznikl 21. října a byl přeložen pro Card Player Czech & Slovak jako druhý ze série článků, a to s laskavým svolením autora. Alexandre Dreyfus pravidelně uveřejňuje své příspěvky na webu LinkedIn. Jeho blogy naleznete v tomto odkazu.

Alex Dreyfus: „Sportify“ Poker - Objevme schopnosti pokeru jako značky

Poker je stará hra, ale je to nový průmysl

Za poslední dekádu vzrostl trh živého pokeru* každoročně o 20 %. V roce 2014 je očekáván další rekord v tomto průmyslu s růstem registrovaných hráčů o 6 % od počátku roku do dnešního dne a s turnajovými entry fees ve výši více než $ 1,1 miliardy. Co z toho vyplývá? Poker není trend či výstřelek. Je to nepřetržitě rostoucí trh, takový, který je předurčen běhu na dlouhou trať. Ačkoli je toto skvělé, je stále třeba hodně vykonat, aby se poker vyvinul a dosáhnul na svůj skutečný potenciál jako sport a jako živý ekosystém.

Naše společnost – Global Poker Index (GPI) – investuje do hledání kreativních řešení k rozvoji iniciativ v rámci celého odvětví, iniciativ zaměřených na prospěšnost pro všechny zainteresované strany z každého tržního koridoru – od hráčů, kamenných poker roomů a online operátorů k fanouškům, digitálním média outletům a všem ostatním.

Před dvěma měsíci jsem prostřednictvím LinkedIn zveřejnil blog Poker je mainstreamový, legitimní a zpeněžitelný. V něm jsem vyložil hodně analýz a surových čísel, která rámcově ukazují, jak veřejnost hru pokeru vnímá a jaká je jeho „brand-abilita“. Tento příspěvek byl v mnoha ohledech preambulí k našemu novému mottu: „Sportifikujeme poker - We Sportify Poker!"

Vzdělání je nezbytné

Po dvou letech strávených budováním základů naší vize je čas přidat plyn. Je čas naplňovat skutky. V tomto směru nedávno GPI organizovala summit v Londýně, jehož hlavním cílem bylo právě vzdělávání. Začínáme vzdělávat sportovní a reklamní agentury o skutečném potenciálu pokeru a setkáváme se s opravdovým zájmem. Výsledkem tohoto vřelého přijetí je, že tuto upřímnou, na vzdělávání zaměřenou konferenci budeme opakovat, a to v New Yorku, Chicagu, Los Angeles a v Londýně. Cíl: Budování vztahů mezi GPI/pokerem a světem sportu a reklamy v Severní Americe stejně jako v Evropě. 

Content je král, distribuce královna

Od vzniku GPI je jedním z jeho základních poslání realizace distribuce obsahu napříč množstvím digitálních médií – pokerově zaměřených i mainstreamových outletů. Činíme tak již prostřednictvím USA Today, Cinesport a SportingNews.com. Těmito distribučními prostředky jsme byli schopni zasáhnout více než 100+ novin z celého světa, stejně jako vedoucí osy online médií typu MSN.com a AOL.com, a množství dalších. Tohle je však jen začátek. Na naší cestě při podporování pokeru a za umožněním posunu do mainstreamu jsme přesvědčeni, že kromě pokerového vzdělání světa a správných distribučních cest contentu bude nedílnou součástí rozpoznatelnosti pokeru v mainstreamu právě „We sportify poker“ – sportifikace pokeru.

GPI Player Rankings – žebříčky hráčů – Páteř nově sportovně formátovaných pokerových eventů

Od akvizice GPI před dvěma lety jsme strávili mnoho času a snahy, abychom se stali rozpoznatelnou autoritou na poli pokerových žebříčků, a to jak hráči, tak i širším pokerovým ekosystémem jako celkem. To byl ohromný úkol, ale také ten, u kterého jsem pevně přesvědčen, že jsme ho byli schopni splnit. S ohledem na tuto skutečnost propagace vlastních žebříčků GPI nikdy nebyla cílem, ale nástrojem. Nástrojem, který dnes chceme využít za účelem realizace druhé fáze GPI vize – té větší části: Propagace pokeru jako sportu a budování účinného nového vertikálního marketingu schopného přivádět partnery rozvíjející hru jako obchodní odvětví.

Žebříčky GPI nám také daly legitimitu zorganizovat American Poker Awards (27. února 2015, SLS Hotel v Beverly Hills) a European Poker Awards (25. března 2015, Malta) a poskytly nám sílu v tomto průmyslu – sílu k zahájení našich dosud nejambicióznějších projektů:

Prvním z nich je Global Poker Masters – Poker World Cup. Stejně jako Ryder Cup nebo Davis Cup se tento unikátní mezinárodní pokerový šampionát zaměří na soutěžení národních týmů více než na soutěžení jednotlivých hráčů. Tento event bude definovat to, čeho by měl sportovně formátovaný pokerový podnik docílit. Až mezi sebou bude 8 nejlepších národů zastoupených 40 nejlepšími hráči světa bojovat o vítězství, získá také zájem množství diváků.

Další naše iniciativa přímo rozpoltí zviditelňování pokeru tak, jak ho známe. Zůstaňte tedy ve střehu :-)

Pokud jde o kreativitu, Global Poker Index (GPI) pracuje v plném nasazení – zaměřen na nalezení správné cesty ke spojení a aktivování 100+ milionů pokerových fanoušků světa. Nebude to snadné a nic není jisté – ale když držíte ty správné karty a dostatek žetonů, je to jen otázkou skillu a odhodlání – tak jako v pokeru.

Alexandre Dreyfus

alex@zokay.com

* Live Poker podle GPI zahrnuje MTT pokerové formáty v kamenných poker roomech a casinech (festivaly a eventy). Nezahrnuje žádné druhy pokerových cash games a pokerových eventů online.  

Fotogalerie

« Zpět