Alex Dreyfus: Poker je mainstreamový, legitimní a zpeněžitelný

Tento blog vznikl 26. srpna a byl přeložen pro Card Player Czech & Slovak jako jeden ze série článků, a to s laskavým svolením autora. Alexandre Dreyfus pravidelně uveřejňuje své příspěvky na webu LinkedIn. Jeho blogy naleznete v tomto odkazu.

Poker je mainstreamový, legitimní a zpeněžitelný

Ano, je!

Dnes, po deseti letech od prvního poker boomu, poker dosáhl na 100 milionů fanoušků a v rámci světa se vyvinul v téměř $ 4miliardový průmysl. V minulém roce zcela poprvé výše buy-inů zaplacených v živých pokerových turnajích přesáhla 1 miliardu amerických dolarů – číslo bylo vypočteno GPI – Globa Poker Index – a bylo čerpáno z dat 94 zemí světa.

V roce 2013 – počítáme-li turnajové výhry bez výnosů ze sponzorských dealů – top 10 golfových hráčů PGA vydělalo téměř $ 52 milionů; top 10 tenisových hráčů ATP získalo $ 48 milionů, přičemž top 10 pokerových hráčů žebříčku GPI dosáhlo na $ 47 milionů.

V poslední době se pokerovému průmyslu podařilo docílit mimořádných výsledků z hlediska globálního uznání a dosahu sociálních médií – pokeroví profíci si získali desítky tisíc až miliony sledujících na Twitteru – ještě však zbývá propojit hru, mainstreamové značky a spotřebitele. Hlavní důvod: marketingové sportovní agentury a média ještě nebyly dostatečně vzdělány v oblasti pokeru, informovány o jeho potenciálu a síle jeho image.

Moje skupina Zokay Sports & Entertainment, která vlastní GPI společně s TheHendonMob.com a dalšími projekty, investovala do změny pokeru na sportovní ligu, rozvířila pokerový byznys jeho proměnou v efektivní marketingový mechanismus. S přihlédnutím k výše uvedenému, pojďme několika fakty odhalit odpovědi na některé relevantní otázky:

Měl by být poker propagován jako sport?

21,1 % mužské populace ve věku 18 – 24 let je toho názoru, že by poker skutečně měl být propagován jako sport. To je již významný podíl a toto číslo se bude v průběhu několika příštích let dramaticky zvyšovat, a to za pomoci investic společností PokerStars a PartyPoker.

Je poker opravdu akceptovaná mainstreamová hra?

Ano. Více než 1 ze 4 lidí v současnosti buď poker hrají, nebo znají někoho, kdo hraje, a více než polovina lidí pod 35 let buď poker hraje, nebo znají někoho, kdo hraje.

Poškozuje celebrity a atlety jejich veřejné hraní pokeru?

Množství mezinárodních atletů – již tak velmi solventních – otevřeně ukázalo svůj zájem o poker, včetně Ronalda, Paula Pierce, Michaela Phelpse, Georgese St. Pierra a Neymara a dalších. Zároveň další moderní sportovní ikony se spojili s hrou formálně jako PokerStars ambasadoři Rafael Nadal a Boris Becker (bývalý Team PS Sports, pozn. redakce). Partnerství s hrou realizovaly také celé sportovní kluby, konkrétně s PartyPoker podepsali v Evropě deal Real Madrid a Manchester United, a ve Spojených státech Philadelphia 76ers (NBA) a New Jersey Devils (NHL).

Ve skutečnosti si pouze 10,7 ‚% dotazovaných nemyslelo, že by bylo dobré, aby celebrity a sportovci byli viděni veřejností při hře pokeru, či aby byli spojováni s pokerovým průmyslem. Toto číslo pak padá na pouhá2,5 % pro populaci do 25 do 34 let života, z níž 25 % považuje poker za legitimní sport.  

Pojďme narušit tok informací v médiích: Nesnažte se přivést lidi k pokeru, přiveďte místo toho poker k lidem

22,5 % všech návštěvníků, z toho 34,9 % návštěvníků ve věku 18 až 24, kteří zavítají na významné sportovní weby (jako CBSSports.com, ESPN.com, FOXSports.com atp.) se aktivně zajímají o čtení pokerových zpráv/obsahu, a chtějí být, co se týče pokeru, informováni. Sportovní weby se stanou hlavním spojovacích článkem mezi spotřebitelskými značkami a pokerovým světem. A to je také důvod, proč je GPI podporuje, aby informovaly, vzdělávaly a zpeněžovaly své publikum.

Cílem jsou pokeroví fanoušci, ale také pokeroví hráči

Analýza publika sítě webů GPI ukazuje, že u návštěvníků zajímajících se o poker je 5,5krát vyšší pravděpodobnost, že se budou zajímat o sportovní zpravodajství, 3,2krát větší pravděpodobnost, že projeví zájem o počítače a technologii a 3,5krát větší pravděpodobnost, že je zajímá společenské zpravodajství, než u běžného návštěvníka.   

Naše (GPI) cílová skupina návštěvníků je složena převážně z mužů ve věku 25 – 34 let a 35 – 44 let. Domácnosti s vyššími příjmy jsou taktéž zastoupeny většinově, kdy s 15% pravděpodobností dosahují na výdělky $ 100 - $ 150k ročně, a s 36% pravděpodobností na výdělky $ 150k+ ročně.

Přijetí sportovního marketingu

Jsme na prahu nového pokerového boomu, vzletu průmyslu, který je poháněn nedávnými akvizicemi a mnoha nastávajícími. Nový butterfly effect je v plném proudu a děje se tak částečně díky institucionálním investorům a významnému znovuzrození trhu v USA, který poker globálně demaskuje.

Je čas vzít na palubu sportovní marketing a mainstreamové značky a zvážit, co bude dalším krokem. Navzdory všemu, jsem nadšený, že Zokay Sports & Entertainment a jeho GPI se zaměřují na to, aby byly páteří tohoto průmyslu a umožnily všechny tyto podněty zrealizovat.

Alexandre Dreyfus

alex@zokay.com

* Global Poker Index pro statistiky v tomto článku využívá GCS (s využitím skupiny 1000 účastníků reprezentujících především USA on-line demografii, analyzováno bylo 8883 odpovědí od 15. srpna 2014). Výsledky byly v průběhy analýzy zváženy a rozděleny podle věku a pohlaví.

Fotogalerie

« Zpět